12 sierpnia 2021
Nawiązanie współpracy z browarem, od którego zaczęła się piwna rewolucja w Polsce było naszym największym sukcesem w 2020 roku. Dzięki czemu mogliśmy uczestniczyć w niezwykle ważnym rebrandingu – zarówno dla PINTY, jak i całego polskiego rynku piwa.
Dla branży piwnej pracujemy już od blisko 20 lat. I, parafrazując hasło PINTY, zajmujemy się brandingiem browarów rzemieślniczych od pierwszych dni piwnej rewolucji w Polsce. Dlatego czujemy się mocno związani z craftem i to nie tylko w kategoriach zawodowych. Na pracę dla Browaru PINTA musieliśmy chwilę zaczekać, ale nie żałujemy – mogliśmy wnieść nasze doświadczenie i umiejętności na bardzo ciekawym etapie rozwoju marki – mówi Sébastien Ploszaj, art director i współwłaściciel Ostecx Créative.
Rozmawiamy o nowej identyfikacji wizualnej PINTY przy okazji 10. urodzin Ataku Chmielu i w kontekście odświeżenia etykiet klasycznych pozycji. Jednak dla nas rebranding PINTY to dłuższy proces, który zaczęliśmy od stworzenia opakowań nowych linii produktowych. Serie PINTA DELI Store, PINTA Collab PL i PINTA Hoppy Crew miały pchnąć wizerunek marki na nowe tory. Teraz robimy kolejny krok i cytując tekst z etykiety na 10-lecie Ataku Chmielu, przeprowadzamy kurację odmładzającą piwom ze stałej oferty. – dodaje Sébastien.
Podchodząc do odświeżenia opakowań postawiliśmy sobie dwa ważne cele – wybicie samej marki i znalezienie wspólnego języka graficznego dla etykiet, które powstały na przestrzeni dekady. Niezwykle ważnym kryterium oceny naszej pracy – zarówno po stronie browaru, jak i agencji – było zachowanie ciągłości. Fani PINTY muszą bez trudu zidentyfikować na półce swoje ulubione piwa. W efekcie powstały etykiety w 100% odnoszące się do swoich poprzedniczek, ale zbudowane na zasadzie syntezy poprzednich grafik. Wierzymy, że takie podejście wyróżni PINTĘ w sklepach i nada marce mocy. – uzupełnia art director Ostecx Créative.
< powrót