12 sierpnia 2021
Zanosiło się na to od dłuższego czasu i w końcu doczekaliśmy się – polskie browary rzemieślnicze debiutują na rynku mocnych alkoholi. Podobnie, jak miało to miejsce np. w USA, gdzie własne destylaty oferuje już sporo marek znanych przede wszystkim z produkcji piwa.
W tym roku mieliśmy przyjemność uczestniczyć w dwóch tego typu projektach i zaprojektować opakowania okowit AleBrowaru oraz destylatu z piwa poznańskiej marki Minister. W pierwszym przypadku mowa o kooperacji pionierów polskiego craftu z rzemieślniczą gorzelnią Podole Wielkie, której produkty zdążyły zdobyć już rynkowe uznanie. Browar w Lęborku i gorzelnię z Podola dzielą zaledwie 22 kilometry, więc współpraca jest także naturalnym wynikiem sąsiedztwa obu zakładów. Ważniejsza była jednak wspólna chęć do stworzenia wyjątkowych produktów. Gorzelnia wykorzystała do destylacji kilka różnych piw AleBrowaru – w tym Double AIPA Crazy Mike, Imperial Peated Stouta Smoky Joe i American Barley Wine Hard Bride. Efekt smakowy i marketingowy przeszedł najśmielsze oczekiwania. Cała produkcja premierowych okowit została sprzedana podczas premierowego weekendu!
Destylat marki Minister, chociaż również powstał z piwa i jest pełen chmielowych aromatów i smaków, został „inaczej pomyślany” od strony marketingu produktu. Mamy tutaj do czynienia z budowaniem osobnej marki, tylko odwołującej się do tożsamości browaru, z którego pochodzi piwna baza. Projektując to opakowanie sięgnęliśmy po pierwszą postać Ministra, którą poznaniacy mogą kojarzyć z identyfikacji multitapów Ministerstwa Browaru. Ilustracja została jedna stworzona na nowo przez Kubę Sokólskiego. Tym, co łączy produkty AleBrowaru i Ministra jest pozycjonowanie w kategorii premium. Ze względu na czasochłonną oraz kosztowną metodę produkcji, gdzie bazą do destylacji jest wysokiej jakości piwo, cena produktu na półce zbliżona jest do dobrej whisky czy ginu. Dlatego opakowanie gra ważną rolę i musi wspierać politykę cenową producenta.
< powrót